2 truien en 2 paar sokken! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Miranda Sluijs - WaarBenJij.nu 2 truien en 2 paar sokken! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Miranda Sluijs - WaarBenJij.nu

2 truien en 2 paar sokken!

Door: Miranda van Sluijs

Blijf op de hoogte en volg Miranda

19 November 2013 | Peru, Huancayo

Daar zit je dan met je 2 truien, t-shirt, sjaal, 2 paar sokken en een soort van pantoffels je nieuwe weblog te schrijven. Mijn voeten voelen aan alsof je er stukjes vanaf kunt breken. Mijn vingers zijn alleen nog warm omdat ik aan het typen ben. Een warme douche om op te warmen zit er helaas niet in en die heerlijke kachel die we in Nederland hebben ben ik nog steeds aan het zoeken.
Tja waar zou deze weblog anders over gaan dan het weer?

Oke, dat ik nu een beeld schets van een soort noordpool is misschien niet helemaal waar. Maar ik heb toch altijd geleerd dat je het beste voor het laatste moet bewaren. Dus kan ik beter beginnen met een rampzalig verhaal en dan kunnen jullie allemaal zeggen “Ach Miranda, wat heb jij het daar toch ontzettend zwaar”.
En ik kan jullie eerlijk zeggen, soms heb ik het ook wel zwaar. Als de zon onder gaat kan het hier echt koud worden. Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoeveel graden het precies is maar dat het vandaag tegen de 10 graden of minder loopt weet ik zeker. De ramen zijn hier van enkelglas, als ik naar mijn slaapkamer loop zal ik echt naar buiten moeten, de kachel heb ik ook echt nog niet gevonden en om op te warmen heb ik echt geen warme douche. En voor de mensen die mij nog niet zo goed kennen, ik heb het snel koud en word ook niet snel meer warm. Dus, een beetje medelijden kan ik wel gebruiken……

Vanaf oktober zitten we officieel in het regenseizoen en wat mij betreft mag het regenseizoen zich op deze manier prima voortzetten. Ik denk dat we tot nu toe 4 grijze, regenachtige dagen hebben gehad zonder zon. Voor de rest valt het af en toe een heel goede bui (met goede bedoel ik zoek dekking anders ben je binnen een minuut doorweekt). Maar deze buien vallen altijd als ik binnen ben (deze uitspraak is vragen om problemen).
Helaas heeft iedereen me beloofd dat december en januari pas echt erg zijn. Dat het dan veel regent en als het regent dan is het koud. Voor iemand die zijn regenpak in Nederland is vergeten en veel buiten loopt, hoop ik van harte dat het mee gaat vallen. Want om nou als een bezopen kat bij “mijn” kinderen op bezoek te gaan…..

Maar gelukkig bestaat er hier ook een hele andere wereld. Namelijk als het dag is en de zon schijnt. Als ik wakker word en ik zie dat de zon al schijnt word ik echt gelukkig. Dan weet ik als ik even een blik naar buiten werp dat het een heerlijke dag gaat worden. Dat ik mijn jas wel thuis kan laten en in het begin een vest aan heb tijdens het werk maar dat deze al snel uit kan. De tempetatuur kan hier makkelijk 30 graden zijn. Er zijn zelfs dagen dat het eigenlijk gewoon te warm is om te werken. Oke, die laatste zin klinkt natuurlijk ontzettend raar en ik hoor jullie denken “Wat heeft zij nou weer de klagen, in Nederland is het inmiddels winter en jij klaagt als het te warm is”. Stiekem hebben jullie ook wel gelijk maar ik kan dan wel in Peru zijn, ik blijf toch echt een Nederlander.


Nou, reacties zullen er genoeg komen want ik heb jullie precies verteld dat ik graag wil horen :). Geniet vooral van jullie heerlijke warme douche en kachels, ik doe het wel met 2 truien en 2 paar sokken!

  • 19 November 2013 - 13:19

    Marion:

    Lieve zus,
    Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.
    En om te bewijzen dat ik toch echt de eerste ben die dit bericht heeft gelezen, zal ik even een reactie achterlaten...
    Zet 'm op met die kou en geniet van het warme weer!
    Dikke knuffel,
    Marion,

  • 19 November 2013 - 13:30

    Dann:

    Zo... Daar komt ie dan..... Ik zit te twijfelen of ik iets zwaar sarcastisch zou schrijven (zoals je zou verwachten) of dat ik je eigenlijk een warm bad en een electrische deken ga toewensen. Ten eerste is het nog officieel herfst hier en die valt eigenlijk best wel mee. Graadje of tien en geen regen gezien de laatste paar dagen. Dus ja jij hebt het stukken zwaarder in Peru, waar je caviaatjes in een loopwiel kan zetten om zo stroom op te wekken voor je straalkacheltje. Maar ook een trui of caviawollen sokken breien moet voor jou geen probleem zijn. Misschien een paar tips om de kou door te komen. De beste tip lijkt me toch deze: visualiseer een grote vlam in je hart en een nederlandse deken om je heen. Je word vanzelf warm ;)

  • 19 November 2013 - 13:49

    Miranda Van Sluijs:

    Hahahahahaha, caviaatjes in een loopwiel kan zetten om stoom op te wekken voor een straalkacheltje? Ten eerste waar haal ik een straalkacheltje vandaag? Waar koop ik genoeg cavia´s om stroom mee op te wekken? En dat loopwiel moet wel mogelijk zijn.
    Je blijft ook een lekker ding!

  • 19 November 2013 - 14:03

    Eveline:

    ik heb toch ook maar eens even lopen denken wat ik in jouw plaats zou doen, we zijn namelijk Nederlanders, en ik deel het met jouw het sneller te koud hebben dan te warm, en dan niet meer warm kunnen worden. Ik denk dat ik een emmertje op zocht en een ketel water kookte die daarin deed met wat koud water, en dat ik er lekker met mijn pootjes in ging, onder het mom van betere door bloeding, pffff, ik sliep de hele nacht niet. ik kruip sávonds lekker tegen mijn mannetje aan, dat is mijn privé kachel, dat werkt het beste, dus als die warme emmer water niet lukt, dan zijn daar ook vast wel mannetjes(haha), je had een warm water zak mee moeten nemen daar naar toe, dat was in jouw situatie wel handig geweest. Ja en weet je hebt daar zón mooie natuur, soms denk ik ohhh zal ik ook wel ff willen zien, dus ja dan is het maar zo, wie zijn kond brand mag op de blaren zitten. haha grapje, maar meid een leven zonder warme voeten is heel erg, een leven zonder toilet zoals met kamperen, is wel leuk voor 2 weken, voor twee weken ja. Leuk dde foto's ook dat we zien hoe je de kaarten ophangt.
    Hebben ze in Peru ook cacao? of heb je er nog niet achter aan geweest, voor je chocolade pasta, hoorde pas nog iemand hier die vertelde dat haar moeder er ook altijd nog wat boter door roerde, dus nog een tipje er bij voor de chocolade pasta. dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 21604

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 05 Mei 2014

Warmisuncu project

Landen bezocht: