Nieuwe vrienden - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Miranda Sluijs - WaarBenJij.nu Nieuwe vrienden - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Miranda Sluijs - WaarBenJij.nu

Nieuwe vrienden

Door: Miranda van Sluijs

Blijf op de hoogte en volg Miranda

29 Oktober 2013 | Peru, Huancayo

Vrienden maken, opeens ga je je afvragen hoe je dat in Nederland ook alweer doet. Sommige vrienden vond ik op het werk, andere tijdens het sporten of via mijn opleiding. In Nederland heb ik al snel het gevoel wie echte vrienden zijn en wie ik kan vertrouwen.
Maar hier is dat een heel ander verhaal. Want hoe ontmoet je nieuwe mensen als je de taal nog niet machtig bent? Waar ontmoet je nieuwe mensen? En als je ze dan ontmoet hebt, kun je ze vertrouwen? En willen ze vrienden met mij zijn om wie ik ben of omdat ze denken dat ik geld heb en het heel stoer vinden om iedereen te vertellen dat ze een blanke vriendin hebben. Allemaal vragen die het er niet makkelijker op maken om nieuwe vrienden te maken.

Maar soms blijkt het ook heel makkelijk te gaan. Zo makkelijk zelfs dat ik er nog verbaast over ben. Bij deze vrienden heb ik geen problem met de taal. Communiceren gaat eigenlijk ontzettend makkelijker. Ik heb ook geen problemen of ik ze kan vertrouwen, want dat kan ik absoluut. Voor 100%. Ze zijn namelijk zo ontzettend trouw dat ze vaak in mijn buurt zijn. Het gaat deze vrienden ook zeker niet om mijn geld, geld doet ze namelijk niks. Ze zijn niet geïnteresseerd in geld.
Maar ja, of ik zou gelukkig ben met deze nieuwe vrienden? Ze zijn namelijk met een beetje veel en ik kan ze moeilijk 1 voor 1 aandacht geven. Dan zou ik namelijk niks meer kunnen doen. Daarnaast hebben zij mij helaas gevonden en kom ik er nu ook niet meer vanaf. Ik zou het namelijk graag een paar weg doen zodat ik wat meer tijd over hou om bijvoorbeeld goed te slapen. Mijn nieuwe vrienden zijn ook vooral erg geïnteresseerd in mijn bed en kleding en daarnaast houden ze vooral van mijn benen. Dus hoewel deze vrienden dan geen interesse hebben in mijn geld hebben ze des te meer interesse in mijn lichaam. Dat is nog veel erger!

Mijn nieuwe vrienden heten Pulka (of ik dit goed schrijf ik ook nog maar de vraag) en hoe ze er uit zien kan ik jullie ook niet vertellen. Waarom niet? Omdat ik mijn nieuwe vrienden niet kan zien. Ze moeten zwart en klein zijn en vooral ontzettend snel. En met dat laatste ben ik het wel eens.
Deze kleine vrienden prikken mij helemaal lek. Ik weet nog hoe blij ik was toen iedereen mij vertelde dat op deze hoogte geen muggen leefde. Jammer dat iedereen vergeten te vertellen is dat er dus nog wat anders leeft wat prikt……
Deze week gaan we proberen iets te komen want mijn kleine vrienden dood gaat maken en anders ga ik maar met een vergrootglas op zoek zodat ik ze naar een nog beter vriend toe kan brengen. Want ik denk niet dat ik de meeste geschikte persoon ben voor deze beestjes.

Dus nu weten jullie over mijn nieuwe vrienden hier in Peru en vooral mijn wilde avonturen met ze. Als jullie die ook een keer willen ervaren wil ik ze met liefde naar jullie opsturen. Ze zijn heel betrouwbaar en geven voldoende liefde. Wie o wie?


(Voor alle mensen die nu bang zijn dat ik verder geen vrienden heb, die heb ik gelukkig wel en die kan ik ook vertrouwen maar dan zonder dat ze mijn benen lek prikken.)

  • 29 Oktober 2013 - 20:47

    Margot :

    Weet je ook hoe deze dieren in nl worden genoemd? Vraag van oma. En weer ontzettend leuk geschreven! Je hebt er talent voor.

  • 29 Oktober 2013 - 20:51

    Je Tante Anneke :

    Dank voor je nieuwe verhaal. Fijn dat we je zo een beetje kunnen volgen. Goed dat ik van je oma hoorde dat je kon volgen wat er vorige week allemaal gebeurde. Ik lees met plezier je stukjes. Sterkte en vooral veel voldoening met wat je doet.
    Anneke

  • 30 Oktober 2013 - 08:15

    Ria Bassie:

    He Dochter, wat leuk om te lezen, en te voelen en te weten dat je weer in staat bent om dit stukje van jezelf weer te kunnen uiten. Ben blij dat je weer verder kunt gaan !!
    Bepaalde emoties blijven, moeten een plekje krijgen en dat kost tijd. En die vrindjes......, tja zal ik nog wel die kant op komen ??? Je hebt in ieder geval nog de tijd om ze op te sporen en te vernietigen voor dat ik kom. Hopelijk lukt het je eerder !!!!

    liefs je moeder

  • 30 Oktober 2013 - 13:14

    Miranda:

    Hee Margot, tante Anneke en Mam!

    Deze kleine schattige beestjes leven niet in Nederland dus hebben ook geen naam daar. En bedankt voor het compliment. Ik maak er denk ik maar een boek van als ik terug kom :)

    Wat leuk dat jullie mij volgen zeg!

    Tja mam, ik heb vrees ik niet het beste nieuws gekregen want zolang ik bij mensen thuis kom, kom ik nooit van de Pulka af. Dus ik vrees dat ze je met open armen komen verwelkomen als je hier eenmaal bent!

    Groetjes,
    Miranda


  • 04 November 2013 - 04:54

    Jacquelien:

    Ha Miranda!

    Je weet het weer mooi te omschrijven zeg!
    Oh, ik griezel van dat soort dingen, bah!! Lees ik het goed dat jouw moeder naar Peru komt? Dat is wel ontzettend leuk zeg.
    Ik geniet van al je verhalen, blijf het op deze manier doen hoor!!
    Heel veel sterkte met die zwarte beestjes. je hebt eigenlijk een muskietennet nodig:-).

    Veel liefs,

    Jacquelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 21601

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 05 Mei 2014

Warmisuncu project

Landen bezocht: