Heenreis - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Miranda Sluijs - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Miranda Sluijs - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

06 September 2013 | Peru, Huancayo

Ik had gister het briljante idee om in de bus mijn tweede reisverslag te schrijven tot we de eerste haarspeldbocht maakte. Toen was het goede idee opeens toch niet zo goed meer. De haarspeldbochten volgde elkaar in een snel tempo op, de afgronden werden steeds dieper en de bergen steeds indrukwekkender. De bus haalde naar mijn idee op de meeste vreemde plekken de vrachtwagens in, honden werden maar net ontwekken en bochten werden op de andere weg helft gemaakt. Nou kan dit beeld ook komen omdat we in een dubbeldeker zaten en dan voorin.
Zo hebben we ook extra goed kunnen zien wat een ontzettend mooi land Peru is. De bergen zijn onbeschrijvelijk mooi en vooral hoog met hier en dar sneeuw.
De busrit van Lima naar Huancayo duurt zo´n 8 uur (ik zal jullie maar niet vertellen dat we heerlijke stoelen hebben gehad waairn je heerlijk kon liggen en we konden zelfs films kijken. Aan luxe geen gebrek.). Bij aankomst in Huancayo heeft Ana ons opgevangen samen met onze gastgezinnen. We hebben even kennis gemaakt en toen gingen onze wegen een andere kant op.

Ik leef in een villa met twee badkamers, een daktarras met zon, een eigen slaapkamer met televisie, een binnenplaats, z´n 7 slaapkamers, een keuken met koelkast, magnetrón en gasfornuis en ga zo maar even door. Een prima verblijf voor de komende 8 maanden! Ik leef hier met mijn nieuwe ´moeder´, haar twee dochters, haar zus en haar moeder. Lekker gezellig druk en je bent zo nooit alleen.

De komende 8 maanden gaat het dus helemaal goed komen. Ik moet hard aan de slag met het leren van mijn spaans en mijn ritme krijgen hier in Peru maar dat gaat binnenkort een stuk makkelijker.

Tot de volgende weblog.

Liefs Miranda

(Oh ja voor alle mensen die willen weten hoe mijn vlucht was. Erg lang en erg vermoeiend.)

  • 07 September 2013 - 01:13

    Paulien:

    Mooi om te lezen!! Volgens mij ga jij je prima vermaken.
    Je zult veeel nieuwe herinneringen maken!!

    Liefs vanuit de nachtdienst!

  • 07 September 2013 - 03:45

    Paul Van Veen:

    Goed begin is het halve werk! geniet van de mensen en de omgeving in Peru,veel plezier en veel succes ook in alles wat op je pad nog tegen gaat komen.

    Grt, Paul

  • 07 September 2013 - 04:06

    Jan Minderhoud:

    op de drempel van mijn vakantie - we vertrekken over anderhalf uur, richting vliegveld, vlucht naar Italië - geweldig Miranda. De kop is eraf. Succes met je Spaans. Ik ga Italiaans leren :) - (ome) Jan

  • 07 September 2013 - 09:29

    Gerda:

    Ha Miranda,
    Dit klinkt goed!
    Ik ben heel benieuwd naar je volgende belevenissen.
    Veel plezier! En succes met je Spaans!
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor:)

    Groetjes,
    Gerda

  • 07 September 2013 - 09:57

    Charis :

    Lieve schat,

    Ik had je al even gesproken maar wat fijn dat je huis ook helemaal super is. Daar ga jij je zeker wel een paar maanden vermaken!!! Geniet van alles en we zien snel weer een beticht van je verschijnen.

    Dikke knuffel..

  • 07 September 2013 - 14:29

    Eveline:

    ik hoop dat je in je luxe woning wat tot rust bent gekomen van dat hectische reizen, en nu een maand lang ga je voor de taal, dat gaat helemaal lukken. ben je nou bij het gast gezin waarvan je dacht dat je daar zou komen?? in ieder geval geen kleine kinderen en allemaal vrouwen, dat weten we uit eigen ervaring die zijn erg leerzaam, behulpzaam enz enz. Neem de tijd om even bij te tanken meid, een hele dikke knuffel van mij X

  • 07 September 2013 - 16:45

    Janet:

    Wow Miranda! Je bent in Peru! Gaaf zeg :) Een hele goede start van je tijd daar, bless you

  • 07 September 2013 - 20:48

    Mini:

    Wat fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent en een goed nieuw huis hebt. Dat heb je gelukkig achter de rug. Rust goed uit en vergeet niet te genieten. Nu succes met je Spaans, zorg dat Peru trots op je kan zijn. Liefs Mini

  • 07 September 2013 - 23:10

    Rinske Van De Kaa:

    Fijn dat de lange reis er nu opzit en dat je veilig bent aangekomen en zo lekker even bij kan komen in je nieuwe luxe omgeving met je gastgezin. Ik wens je heel veel sterkte en succes met je spaan en werkzaamheden daar. Ik zal je blijven volgen. Groetjes, Rinske.

  • 08 September 2013 - 10:23

    Caroline:

    Wat een super 'thuis' !
    En ik zag je in gedachten uren lang reizen in een ouwe bus. En terecht komen in een klein mini kamertje....hihihi.
    Ben wel blij voor je dat je wat comfort hebt!!!
    Succes met je spaans!
    En geniet van je avontuur!!!
    Warme groet Caroline.

  • 08 September 2013 - 13:37

    Annika Kruithof:

    Hey Miranda!
    Klinkt niet verkeerd hoor! Heel veel plezier en succes in Peru, ik volg je avonturen vanuit Oekraïne!
    Groetjes,
    Annika

  • 08 September 2013 - 22:36

    Eef & Mattie:

    Hej deerne, Wat leuk om te lezen dat je na een vermoeiende reis, zo'n mooi stekkie hebt gekregen. Toitoi met je spaans, dit gaat je vast lukken. Enne...tussendoor ook genieten hoor :-). Liefs Eef & Mattie

  • 09 September 2013 - 11:08

    Hester:

    Hoi Miranda, super gaaf om te lezen dat het goed gaat! Lijkt me erg gezellig met al die Peruaanse vrouwen in je villa ;) . Kunnen ze ook een beetje Engels of moet je toch echt wel z.s.m. Spaans weten te kunnen? Overigens heb ik ruzie gehad met mijn Skype: ik kon je niet vinden, maar ik denk dat ik nu de juiste persoon heb gevonden. En anders is er nu een hele verwarde Miranda, ergens anders op de wereld.
    Liefs! Hester

  • 09 September 2013 - 23:08

    Jacquelien Schot:

    Ha lieve Miranda,

    Wat geweldig om je ervaringen te lezen! Het begin is al heel mooi. Wens je een hele goede tijd toe en ik blijf je volgen.....
    Liefs, Jacquelien

  • 10 September 2013 - 13:38

    An En Petry Esveldt:

    Hallo Miranda,

    Fijn om te lezen dat je in een plezierig gastgezin opgenomen bent.
    Wij wensen je veel succes deze weken met het bestuderen van het Spaans.
    We blijven je volgen.

    Een hartelijke groet,

    Jan en Petry Esveldt

  • 12 September 2013 - 09:36

    Christiaan, Miranda En Jaron:

    Hallo Miranda,

    Ik heb zojuist je indrukwekkende reisverslagen gelezen. Afgelopen week heb ik bij je zus al even gepolst hoe je het had. Nu ik de reisverslagen lees vind ik het fijn om te lezen dat je in een mooi huis met een warme familie terecht bent gekomen. Zie dit ook als onderdeel van je zegen die je mee hebt gekregen hier vanuit Nederland.

    Jaron vroeg zich van de week nog wel even het volgende af... "mamma, wanneer komt de buurvrouw de auto lenen"??? Ik heb een poging gedaan om uit te leggen dat je in Peru zit en dat dat heeeel ver weg ligt... "nou dan heeft ze de auto toch nodig? ".... Ik heb het daar maar bij gelaten :)

    Het ga je goed!

    Groetjes,
    De Buren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 21605

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 05 Mei 2014

Warmisuncu project

Landen bezocht: